Használt autó Tanácsadó

Érdemes megvenni a használt Ford Fusiont?

Jól átgondolt, praktikus kisautóval rukkolt elő a Ford 2002-ben, de a gyártás kezdetén felmerültek műszaki problémák. A gyermekbetegségek kiküszöbölését követően a Fusion csatlakozhatott a márka megbízható, funkcionális gépeinek táborához, manapság pedig még mindig keresett használt autó.

Ha a Fusion (ejtsd: fjúzsön) szó elhangzik, bizony másra gondolnak az amerikai és az európai vásárlók, az emelt hasmagasságú kisautó nevét ugyanis a tengeren túlon a Mondeo kapta meg. Hogy mi a magyarázat, csak a vezetőség tudja, mindenesetre a Fiesta padlólemezére épülő típus gyártása 2002-ben vette kezdetét, és egészen 2012-ig zajlott, mikor is a Ford B-Max lépett a helyére.

Olyan, mint egy Fiesta, csak még praktikusabb a 2002-től gyártott Fusion. A megkímélt, 100-120 ezer km-t futott használt Ford Fusionhoz másfél millió forintért lehet hozzájutni. Érdemes elolvasni korábbi cikkünket arról, miért fontos a vásárlás előtti átvizsgálás

Tízéves pályafutása során a Fusion mindössze egyszer, 2005-ben esett át modellfrissítésen, ekkor új első, illetve hátsó lámpákat, lökhárítókat és díszcsíkokat kapott. Ezenkívül átdolgozták utasterét, ami sokkal modernebb lett az elődmodellhez viszonyítva. Ezzel egyidejűleg az opciós lista olyan elemekkel bővült, mint az elektromosan behajtható külső tükör, az esőérzékelős ablaktörlő vagy a bluetooth rendszerű telefonkihangosító, sőt a menetstabilizáló is elérhetővé vált a nagyobb biztonság érdekében.

Sajnos a motorvédő-burkolat nem az alapfelszereltség része, így aki nem rendelte meg, az esőzések után ilyen látványra számíthat. Imádják a nyestek a Fusion motorterét, némelyik még a vacsoráját is itt fogyasztja el. Sajnos a tornyok nem kaptak gumidugót, így a víz (és a morzsa is) megáll a gólyaláb bekötési pontjánál

A Fusion-höz 1,4 (80 LE) és 1,6 (101 LE) literes benzines, valamint azonos hengerűrtartalmú dízel (68 és 90 LE) motorokat kínált a gyártó, az erőátvitelről pedig ötfokozatú automatikus váltó gondoskodott.

Sok használt Ford Fusiont árulnak, jó részük leharcolt

Az Euro NCAP által is „összetört” Fusion sikerét mi sem bizonyíthatná jobban, minthogy rengeteget adtak el belőle, s nem csak az újautó kereskedések, hanem a használtautó-importtal foglalkozó vállalkozások is szép számmal hoztak belőle az országba. Ennek megfelelően a piaci kínálat is meglehetősen bőséges, lapzártánkkor nagyjából 130-140 használt példány keresett új gazdát az apróhirdetési újságokban és weboldalakon. A ranglétra alján a 300-400 ezer kilométert futott, viseltes darabokat találjuk, ezeket motorizáltságtól függetlenül 5-800 ezer forintért kínálják a tulajdonosok.

Rozsdás, de még sehol fúj ki a hátsó kipufogódob, holott még a gyári darab van az autón. A karosszéria nem hajlamos a korrózióra, egyedül a vonószemnél találtunk kis felületi rozsdát

Egy szinttel feljebb az alacsonyabb futásteljesítményű, megkíméltebb példányok tanyáznak, 1 200 000 Ft körüli összegért pedig már 140-160 ezer kilométert futott, dízel változatokat is találni, méghozzá gondos magánszemélyektől. Ha ennél is többet szánnánk az autóra, 80-120 ezer kilométeres futásteljesítményű, jól felszerelt Fusionhöz is hozzájuthatunk. Vásárlás előtt feltétlenül vizsgáltassuk át a kiszemelt kocsit az Autóklub valamelyik szerelőállomásán, munkatársaink ugyanis a teljes állapotfelmérés mellett ki tudják szűrni a korábban törött, illetve helytelenül karbantartott modelleket.

A tulajdonos véleménye: szeretnivaló a használt Ford Fusion

A cikkben is szereplő képek olvasónk, Tamás 2005-ös évjáratú, 1,4 l-es dízelmotorral gyártott példányáról készültek. Az értékesítőként dolgozó fiatalember nagyon elégedett a kölni négykerekűvel.

– Előző autóm egy 1,9-es dízel Lancia Delta volt, amivel közel 400 ezer kilométert tettem meg üzemzavar nélkül, ehelyett szerettem volna egy hasonlóképpen megbízható, de valamicskével nagyobb és gazdaságosabb autót vásárolni. Néztem Fabiát, Swiftet, Civic-et, de egyik sem tetszett igazán, és nem is tűntek annyira praktikusnak, mint a Fusion, ami tekintélyes hasmagasságával, hatalmas csomagterével és – kategóriájához mérten – kifejezetten tágas utasterével a munkaszempontok mellett a családi kiruccanásokhoz is ideálisnak látszott. Mivel a cimborám is ezt a típust szemelte ki, meglehetősen nagy kedvezményt sikerült kicsikarnunk a kereskedőtől: a 3 650 000 forintért kínált 1,4-es dízelt végül 3 150 000 forintért vásárolhattam meg – kezd bele mondókájába Tamás.

Gyári extra, de az alapvető elemeknél kevésbé tartós az első kartámasz. Ezen már 100 ezer kilométer után látszottak a használat nyomai

Az elmúlt közel két évtizedben nem kevesebb, mint 237 ezer kilométert tett meg autójával. Eleddig, szinte semmi baja nem volt, pedig az országúti használat mellett rengeteget ment vele városban, és rossz útburkolaton, megpakolva is bizonyítania kellett párszor. Eddig csupán a porlasztócsúcsok tömítését, a generátor ékszíjfeszítő görgőjét és a hátsó lengéscsillapítókat cserélte. Az autó jelenlegi viselkedése nem nem utal arra, hogy a jövőben sokat kellene költenie rá.

A ráncfelvarrás utáni változat lényegesen szebb műszerfallal büszkélkedhet. Sajnos kevés utastéri rakodóhelyet alakítottak ki, s pohártartóból is minössze egy árválkodik a középkonzolon

– Nagyon tetszik, hogy szinte nyom nélkül múlt el ez a negyedmillió kilométer, a könyöktámaszt leszámítva a kárpitok nem kopottak, a műanyagelemek nem zörögnek és a fényezés sem mattult be. Negatívumként az 1,4-es motor erőtlenségét tudom említeni, pár lóerő még jól jönne a hosszabb utazásokon. Ellentételezésként viszont a fogyasztás rendkívül alacsony: városban 5-5,5, országúton 4-4,5 literes átlag a jellemző – zárta gondolatait a tulajdonos.

Fillérekből javítható, megbízható autó a Fusion

Miként a MAK szerelői az Autósélet-blognak elmondták, a tulajdonosok túlnyomó többsége gond nélkül rója a kilométereket a használt Ford Fusionnel. Kisebb-nagyobb hibákra a gyártás beindítását követően derült fény, de ezeket egytől-egyig kiküszöbölték, így alapvetően strapabíró autóként tekinthetünk a típusra.

Negyedmillió kilométert futott, mégis kitűnő állapotnak örvend a használt Ford Fusion. Használtautó vásárlás előtt feltétlenül kérjük fel az Autóklub pontjait, hogy vizsgálják át a kocsit!

A gyermekbetegségek közül a motorháztető zárszerkezetének és az elektromosan nyitható csomagtérajtó kapcsolójának meghibásodását említhetjük leggyakoribb problémaként. Ezenkívül előfordulhat, hogy beáznak a hátsó lámpák, nyikorognak az ajtók tömítései vagy elenged az ajtókra ragasztott díszcsík a B-oszlopnál.

Műszaki szempontból a benzinesek idő előtt elromló gyújtótrafója és fojtószelepe okozhat gondot, míg a dízeleknél a porlasztófejek tömítetlensége, a generátor ékszíjszakadása és a hűtőrendszer csöveinek kidörzsölődése adhat munkát a szerelőknek.

Mindemellett egyes példányoknál felmerült, hogy hátrameneti fokozatban recsegés hallatszik a váltóból, s néhány acélfelnit – öntési hiba miatt – különösen nehéz kiegyensúlyozni.

Átnézetné a kiszemelt használt autót vagy javításra, karbantartásra szorul gépkocsija? A Magyar Autóklub felkészült szakemberei készséggel állnak rendelkezésére, legyen szó átvizsgálásról, fék- és futóműjavításról, időszakos és interallumhoz között szervizről, klímatisztításról, olajcseréről stb. Hálózatunk az ország 24 pontján, a piaci átlagárnál kedvezőbb óradíjakkal, sokféle kedvezményel és gyors vállalási határidővel fogadja a járműtulajdonosokat. Foglaljon időpontot már ma! Szervizeink elérhetőségét megtalálja az Autóklub honlapján

Olvassa el további cikkeinket!