Az M3 autópálya városi bevezető szakasza
Archív Hírek Múltidéző Úthálózat

Hogy készült az M3-as autópálya városi bevezető szakasza?

Már a 70-es évek végén is felmerült az infrastruktúra fejlesztésével megbízott szakemberek fejében, vajon hogyan lehet elvezetni az egyre növekvő város forgalmát.

Az Autósélet is foglalkozott a témával, lapunk 1978-ban jelentetett meg egy elemzést arról, milyen megoldások jöhetnek szóba az M3-as bevezetőjének elkészültéig:

Az M3 autópálya forgalma a Felszabadulás útjánál éri el a budapesti úthálózatot. Az autópálya városi bevezető szakaszának elkészüléséig a rendkívül jelentős forgalom 4 útvonal-kombinációra lesz ideiglenesen szétosztva. Az 1. sz. útvonal egyik ága: Árpád út – Váci út, a Felszabadulás útjáról. A 2. sz. főközlekedési útra és az Észak-Budára, az Árpád – hídra irányuló forgalmat szolgálja ki (10. 11. sz. főközlekedési utak), s elsősorban a teherforgalom számára ajánlatos. A másik ág: Pozsonyi út – Béke út Rudas László utca a belváros felé ad kapcsolatot.

Több út is kiválthatja az M3-as városi bevezető szakaszát?

A szakemberek úgy látták, más útvonalakra is szükség van ahhoz, hogy ne legyenek torlódások:

A 2. útvonal: Rákos út – Kacsóh P. út, a Hungária krt.-i forgalomelosztó és gyűjtő csomópont révén ad a 4, 5, 6. számú főközlekedési utak és az M1-M7 autópálya felé jó kapcsolatot a tehergépjárművek számára. Emellett a Népköztársaság utján vezeti a belváros felé a forgalmat. A 3. útvonal a centrum felé haladó forgalmat biztositja. (A Bánkút utca – Kolozsvári út – Erzsébet királyné útján át éri el a Thököly utat) A 4.útvonal szintén a centrum felé ad lehetőséget. (Heves utca – Frankovics Mihály út, Csömöri út -Thököly út), emellett a 4., 5., 6., M1-M7 számú utak felé irányuló személygépkocsi forgalom számára ajánlott útvonal. Az 5. útvonal a Felszabadulás útjáról a Dél – Pest és Petőfi-híd felé vezeti a forgalmat.”

A Budapest közlekedése 1978-ban című összeállítás Kovács Zoltán munkája. Rajzok: Fábián Tiborné

Olvassa el további cikkeinket!