A Magyar Autóklub és a Fővárosi Önkormányzat március 23-án egyeztetést tartott arról, hogy mi legyen az ideiglenes buszsávokkal az M3-as metró felújítását követően.
A megbeszélésen kiderült, hogy Budapest vezetése hamarosan nyilvánosságra hozná a tervezett intézkedéscsomagot, melynek lényege, hogy az Üllői és Váci úti tengelyeken egybefüggő kerékpáros útvonalat alakítanának ki, ezzel egyidejűleg pedig mérsékelten csökkentenék a belvárosba tartó egyéni gépjárműforgalmat.

A Magyar Autóklub támogathatónak tartja az intézkedéscsomagot, ugyanakkor szeretnénk néhány fontos megjegyzést hozzáfűzni:
- Érdemi álláspontot az ígért keresztmetszeti és csomóponti vázlatok alapos vizsgálatát követően tudunk kialakítani;
- Bizonyos, hogy az Üllői és Váci úti tengely közúti kapacitásának visszafogása az első időszakban érzékenyen érinti a gépkocsiforgalmat, ami aggodalomra ad okot. Jóllehet, a szóban forgó útvonalakon elfogadhatónak tűnik valamilyen kompromisszumos megoldás, mivel e sugárirányú szakaszok belvárosi fogadókapacitása elégtelen, és a magas szolgáltatást nyújtó tömegközlekedési alternatíva rendelkezésre áll;
- Fontosnak tartjuk a város működőképességének szem előtt tartását, éppen ezért nyomatékosan szorgalmazzuk, hogy – a lépéssel egyidejűleg – vegyék napirendre a hiányzó külső körutak, hidak létesítését, ezenkívül a jövőben kössék „dugóplafonhoz” a hasonló intézkedéseket. Azaz legyen feltétel, hogy Budapest jellemző torlódási szintje ne lépje túl a működőképes európai városokét.
Mindemellett üdvözöljük, hogy a tervek szerint a Bajcsy-Zsilinszky úton, a Károly körúton, a Múzeum körúton és a Váci út jelentős részén lényegében helyreállítják a korábbi forgalmi rendet.