A korábbinál sportosabb külsővel és számos műszaki újítással ruházták fel a dél-koreai crossovert.
Három éve, 2019-ben jelent meg a Ceed „felfújt” változata, melyből mintegy 120 ezer darabot értékesítettek, azaz meglehetősen nagy sikert hozott a márkának. Elérkezett hát a modellfrissítés ideje, melynek során megújult a külső megjelenés és átalakult az utastér, a választható felszereltségek kínálatában pedig felbukkant a sikeres Ceed GT hangulatát és szellemiségét hordozó sportos GT-line.

A háromhengeres 1,0 literes, 120 lóerős alapmotor mellett ott sorakozik az 1,5 literes, négyhengeres (160 LE, 253 Nm) benzines, illetve a szintén 48 V-os hibridkivitelben készülő 1,6 l-es, közös nyomócsöves turbódízel, utóbbit hatfokozatú kézi sebességváltóval vagy hétfokozatú, duplakuplungos erőátvitellel kínálnak. Természetesen plug-in hibrid variáns is elérhető az XCeedhez. Ebben 8,9 kWh kapacitású, lítiumion-polimer akkumulátorcsomag és 44,5 kW teljesítményű villanymotor kapcsolódik a 141 lovas Otto-motorhoz, ezáltal elektromos hatótávja vegyes üzemben 48 km, városi használatban pedig 60 km.

Ami a sportos GT-line felszereltséget illeti, csak ehhez rendelhető a sorozat legerősebb, 204 LE-s benzinese. Az 1.6-os, feltöltős erőforrás 265 Nm maximális nyomatékkal büszkélkedhet, és – hétfokzatú, duplakuplungos automatikus váltóval – mindössze 7,5 másodperc alatt gyorsítja 0-100 km/órára a koreai kompaktot. E sportos kivitel azoknak készül, akik dinamikus, ugyanakkor praktikus és a mindennapokban is kompromisszumok nélkül használható autóra vágynak.

A biztonági felszerelések közül érdemes kiemelni az átdolgozott adaptív sebességtartót (SCC), ami immáron együttműködik a navigációs rendszerrel. Ebből kifolyólag az elektronika az adott úton megengedett sebesség és a domborzati viszonyok figyelembevételével szabályozza az autó tempóját. Sőt, zónák beállítására is van lehetőség, evégett a rendszer magától mérsékeli a sebességet a navigációban előre beállított területeken.