LBX néven kisméretű, öntöltő hibrid erőforrással felvértezett szabadidő-autót mutatott be a Toyota luxusmárkája Magyarországon.
Világszerte hódítanak a kisméretű, azaz B osztályba tartozó SUV-k, nem meglepő hát, hogy egyre több márka bővíti palettáját ilyen járgányokkal. A Lexus az LBX nevű újdonsággal jelent meg ebben a szegmensben, ami a Toyota Yaris Cross alapjaira épül, ám annál kicsit hosszabb (4190 mm) és szélesebb (1825 mm), tengelytávja pedig 2580 mm.

A sportos ferdehátú hajtásáról a jól ismert, 1,5 literes, háromhengeres benzinesre épülő, ötödik generációs öntöltő hibrid rendszer gondoskodik, amit nikkel-fémhidrid (NiMH) akkumulátorral párosítanak. A rendszerteljesítmény 136 LE, míg a legnagyobb nyomaték 185 Nm.

A Toyota GA-B jelű platform módosított verziójára épülő négykerekű valamennyi változata elöl MacPherson futóműre támaszkodik, míg a hátsó felfüggesztés az elsőkerékhajtású modelleknél csatolt lengőkaros, az összkererekeseknél kettős keresztlengőkaros.

A szemrevaló kocsi alapára 11 990 000 forint, az első darabok várhatóan 2024 első negyedévében érkeznek meg a kereskedésekbe. A hazai bemutatón egyébként szóba kerültek a márka meglehetősen nagyra törő tervei is. Ezek értelmében a Lexus 2030-ra szeretne eljutni oda, hogy a most java részt öntöltő hibridekből álló modelljeit teljes egészében elektromosokkal pótolja Európában, Észak-Amerikában és Kínában. Hogy ez megvalósulhasson, 2026-tól 200 kilométeres hatótávú plug-in hibridek és akár 1000 kilométeres hatótávú akkumulátoros elektromos járművek is megjelennek a palettán, sőt 2028 után 1500 kilométeres hatótávú, szilárdtest akkumulátoros Lexusokat is vásárolhatunk majd.