Hazai közönség előtt is bemutatkozott a Dacia közkedvelt típusainak harmadik nemzedéke.
A korábbi esztendőkben rendre a legnépszerűbb kisautók között találtuk a Sanderót, mely a piac legolcsóbb családi kocsija testvérével, a Logannal együtt. A román modellek első szériája 2004-ben állt rivaldafénybe, majd nyolc évvel később érkezett a második sorozat, ami kilencévnyi sikeres pályafutást követően vonult nyugdíjba.

Az újdonságok a Renault csoport széles körben alkalmazott CMF-B jelű padlólemezét használják, s bár karosszériáik hosszmérete nem nőtt számottevően, mindkét kabin hátsó lábtere jóval tágasabb, mint a korábbi szériáknál. Továbbra is készül a Sandero divatos, szabdidő-autós változata, a Stepway, a Logannál pedig elegáns, kupés forma váltotta az eddigi dobozszerű külsőt. Ugyanakkor sokan bánják majd, hogy nem lesz utódja a tágas rakterű kombinak.

Nem túl színes a motorkínálat, tudniillik csupán az ezres, háromhengeres benzines atmoszférikus (65 LE) és turbós (90 LE), illetve utóbbi 100 lovas, gázos (LPG-s) kiadása közül választhatunk, ráadásul a Logan csak az utóbbival érhető el. Fontos újdonság, hogy megjelent a felszerelési listán az aktív vészfékezőrendszer, s extraként automatikus klímaberendezés, holttérfigyelő, elektronikus rögzítőfék, kulcs nélküli nyitás-indítás, illetve első-hátsó parkolóradar szintén rendelhető a testvérekhez.

Szerencsére a fejlesztések, korszerűsítések ellenére továbbra is kedvező áron juthatunk Daciához, mert a legolcsóbb verziót – Sandero Access SCe 65 – 3 499 000 forintért árulják, jóllehet ez a teljesen fapados modell várhatóan nem sok hívet szerez, miután még klímaberendezést sem rendelhetünk hozzá. Minden bizonnyal a harmadik Comfort szintre szavaz a vásárlók túlnyomó többsége, hisz ennél alapfelszereltség többek között az elektromos első ablakemelő, a fűthető külső tükör, a ködfényszóró, a mechanikus légkondi, a négy irányban állítható bőr kormány, a sebességszabályozó és a nyolccolos érintőképernyővel, továbbá bluetooth-os kihangosítóval büszkélkedő audiorendszer, ára viszont még a 90 lovas motorral sem lépi túl a 4,4 millió forintot. További részletekről és a Sanderóval szerzett tapasztalatokról a Autósélet magazinban számolunk be.