Az időjárás változásával és a hőmérséklet emelkedésével párhuzamosan autónkat, motorunkat is vessük alá tavaszi felkészítésnek! A művelet nem ördöngösség, csupán néhány apróságról van szó, hogy biztonságban, nyugodt lelkiismerettel vághassunk neki a szezonnak.
A meleg beköszöntével az az első feladatunk, hogy lecseréljük a téli abroncsokat. Hét Celsius fok felett a téli gumik menettulajdonságai radikálisan megváltoznak, tapadásuk csökken, ugyanakkor gyorsabban kopnak, és az üzemanyag-fogyasztást is növelik. Figyeljük tehát az időjárás-előrejelzéseket, s amint lehet, szereltessük fel a nyári garnitúrát!

Felrakás előtt vizsgáljuk meg mind a négy kereket, különös gondot fordítva a mintázat mélységére (személygépkocsiknál 1,6 mm az alsó határ), a kopás egyenletességére, valamint az esetleg szögekre, és ellenőrizzük a guminyomást, mert a hosszú téli hónapok alatt elszökhetett némi levegő! Emellett figyeljünk rá, hogy a keréktőcsavarok megfelelő zsírzást kapjanak, a téli papucsokat pedig olyan helyen tároljuk, ahol nem éri erős napfény őket!
Az autómosás is legyen része a tavaszi felkészítésnek!
Szintén fontos, hogy alaposan mossuk le az autót, de ne csak a látható részeket, hanem az alvázat, a kerékjárati ívek belső részét, a kerékdobokat és a motort is! A művelet célja, hogy mindenhonnan eltávolítsuk a – téli latyakból kivált – sókristályokat, s megakadályozzuk a rohamos tempójú rozsdásodást.

Mivel az önkiszolgáló kézimosókban nincs lehetőségünk a kocsi alá mászni, és alapos munkát végezni, érdemesebb kozmetikába vinni az autót, ott emelőn, célszerszámokkal takarítanak.
Mire figyeljünk a tavaszi felkészítés során?
Ezt követően jöhet a szerviz, pontosabban egy alaposabb átvizsgálás, hiszen a problémákat jobb (olcsóbb) csírájukban elfojtani.
Egy ilyen szemle során észreveszik a kőfelverődések és egyéb behatások nyomait a karosszérián, s javítófestékkel, rosszabb esetben fényezéssel, alvázvédelemmel meggátolják a korrodálódást. Emellett ellenőrzik a felfüggesztések állapotát is, a kátyús időszak ugyanis komoly terhet ró a különböző elemekre.
Adott esetben a szilentek, gömbfejek, lengéscsillapítók cseréje is indokolt lehet, de ha óvatosan vezettünk télen, talán megússzuk egy futóműállítással.

Ezzel gyakorlatilag le is tudtuk a munka oroszlánrészét, már csak annyi a dolgunk, hogy alaposan bezsírozzuk a zárakat illetve a zsanérokat, és gondoskodjunk a gumi alkatrészek ápolásáról. Kenjük be a kédergumikat, az ablakok mellett futó élvédőket és a díszcsíkokat, valamint szükség esetén cseréljük le az ablaktörlők gumilapátjait!
A motorkerékpár is igényli a tavaszi felkészítést
A motorok többségét egyáltalán nem használják zimankó idején, így tavasszal jócskán akad tennivaló rajtuk. A gumik ellenőrzése itt is létfontosságú, kopott, helytelen nyomású abronccsal életveszélyes útnak indulni, pláne a még hűvös, nedves aszfalton.

Emellett célszerű megvizsgálni a teleszkópok szimmeringjeit, a motor- és a fékolaj valamint a hűtővíz szintjét, a kuplung- és a gázkar holtjátékát, az izzókat, a lánc vagy a bordásszíj feszességét, és nem utolsó sorban a fékek állapotát. Az első napokban igyekezzünk kímélően használni a gépet, egyrészt, mert lehetnek rejtett hibái, másrészt, mert kell némi idő, míg újra rutinszerűvé válnak mozdulataink.
Javításra, karbantartásra, tavaszi felkészítésre szorul gépkocsija? A Magyar Autóklub felkészült szakemberei készséggel állnak rendelkezésére, legyen szó fék- és futóműjavításról, időszakos és interallumhoz kötött szervizről, klímatisztításról, olajcseréről stb. Hálózatunk az ország 24 pontján, a piaci átlagárnál kedvezőbb óradíjakkal, sokféle kedvezménnyel és gyors vállalási határidővel fogadja a járműtulajdonosokat. Foglaljon időpontot már ma! Szervizeink elérhetőségét megtalálja az Autóklub honlapján.