A Magyar Autóklub sarkalatos kérdésnek tekinti a főváros irányításáért versengő jelöltek parkolással kapcsolatos célkitűzéseit, ezért állásfoglalást tett közzé a témával összefüggésben.
Kevesen tudják, hogy az elmúlt két évben a díjfizetéses parkolási övezetek területe mintegy 80 százalékkal nőtt, a korábbi díjszintet megemelték, s számos körzetben az esti időszak is fizetős lett. Ez így együtt nagyjából 30 százalékos többletkiadást jelent a használóknak. Az átgondolatlan díjszintek következtében a korábban P+R parkolóként, átszálláshoz használt közterületek egy része – például a Pesti alsó rakpart – kihasználatlanná vált, ezzel egyidejűleg pedig a metróhálózat állomásainak közelében kijelölt P+R parkolók kapacitása csökkent.

Mindez úgy következett be, hogy a főváros P+R-kínálata eleve nagy elmaradást mutat a fejlett európai városoktól. Az aggályos kínálatszűkítő folyamatokat tetézi, hogy szaporodnak a kerületek által kijelölt, lakossági parkolási engedélyhez kötött várakozóhelyek.
Autósbarát lépésekre van szükség!
A MAK elvárja, hogy haladéktalanul tűzzék napirendre az új közterületi parkolási stratégia kidolgozását, és bocsássák nyílt vitára az anyagot! Szorgalmazzuk továbbá azt is, hogy az elmúlt időszak intézkedései következtében kihasználatlanná vált fizetős parkolóknál „finomhangolják” a tarifákat annak érdekében, hogy ne árasszák el parkoló járművek a zónákon kívüli lakóutcákat. Mindemellett az Autóklub úgy gondolja, hogy gondoskodni kell a metrómegállók térségében elhelyezkedő sportlétesítmények parkolóinak P+R-célú hasznosításáról is.

A Magyar Autóklub témában kiadott, részletes elemzése megtekinthető az egyesület honlapján, ahol szakértőink parkolással összefüggő javaslatait is elolvashatják.