Bemutató Hírek

Jövőbe mutató
e-Power hajtással is kapható a friss Nissan X-Trail

Új alakot öltött és műszakilag is módosult a japán márka nagyra nőtt szabadidő-autója, mely megannyi technikai csemegét sorakoztat fel.

Az ezredfordulón mutatkozott be az X-Trail dobozformájú első nemzedéke, mely az akkori Almera és Primera padlólemezére épült. A hétszemélyes kiadásban is megvásárolható, összkerekes szabadidő-autó az évek során a Nissan egyik legsikeresebb modelljévé vált, tavaly pedig színre lépett a minden ízében új negyedik nemzedék. Méretei kismértékben módosultak, elődjénél 10 mm-rel rövidebb (4680 mm), 20 mm-rel szélesebb (1840 mm), 15 mm-rel alacsonyabb (1725 mm) lett, ugyanakkor tengelytávja nem változott, azaz továbbra is 2705 mm.

A Nissan zászlóshajójának legolcsóbb változata, az 1.5 VC-T Mild-Hybrid Xtronic CVT 2WD 13 799 000 forintba kerül, az e-POWER hajtáslánc felára 2,1 millió forint

Tágas utasterének megközelítését nagyban megkönnyíti, hogy a hátsó ajtók 90 fokban kitárhatóak, a gazdagon felszerelt kivitelekben pedig sínen tologatható a második üléssor. Arra is van mód, hogy – kiviteltől függően 350 vagy 500 ezer forintért – plusz két ülést beszereljenek az öblös, 485-585 liter alapméretű csomagtartóba.

Benzint kér, villannyal hajt

A Nissan első ízben a 2017-ben leleplezett Note-ot vértezte fel az e-Power névre keresztelt hibrid hajtáslánccal, aztán a két éve színre lépett új Qashqai, majd legutóbb az X-Trail is megkapta ezt a rendszert.

Átdolgozták a MacPherson rendszerű első és a többlengőkaros hátsó felfüggesztést, módosították a kormányművet, és mostantól alumíniumból készül a géptető, a két első sárvédő és a négy oldalajtó

Utóbbiban egy turbós, 1,5 literes, háromhengeres, 158 lovas, benzines adja az alapot, ehhez kapcsolódik a 204 LE-s villanymotor, az áramfejlesztő, az inverter és a különösen nagy teljesítményű, 1,73 kWh-s kapacitású, lítium-ion akkumulátor. Az egység különlegssége abban rejlik, hogy a belső égésű erőforrás csak áramot termel, a kerekeket a villanymotor forgatja.

Kifejezetten takarékos az e-Power hajtáslánc, tekintettel arra, hogy vegyes üzemben 5,8-6,2 l/l00 km fogyasztással számolhat a fronthajtású változat használója

Maga az Otto-motor állandóan optimális fordulatszám-tartományon belül dolgozik, ráadásul a hagyományos hajtásláncokkal összevetve gyorsabb gázreakcióval számolhat a sofőr, sőt hirtelen sprinteknél is elmarad a hibridekre jellemző, kellemetlen „felpörgés”. Az X-Trail alapkivitele elsőkerékhajtású, de kapható hozzá e-4ORCE névre keresztelt összkerékhajtás is. Természetesen nem kardántengely továbbítja az erőt hátra, hanem a hátsó tengely fölé beépített, 128 LE-s villanymotorral lesz 4×4-es a japán SUV.

Az N-Connecta felszereltségi szinttől 12,3”-os, teljesen digitális műszeregység és nagy felbontású, szintén 12,3 hüvelykes érintőkijelző gazdagítja a távol-keleti újdonságot

Felbukkan még a választékban egy 12 V-os enyhe hibrid is, amit az e-Power alapjául szolgáló benzines 163 LE-s kivitele hajt. Ezt a verziót csak fronthajtással és fokozatmentes, automatikus váltóval forgalmazza a magyarországi importőr.

Olvassa el további cikkeinket!