Bár a 2005 óta kapható, és azóta többször megújult Aygo hagyományos miniként kezdte pályafutását, az egy évvel ezelőtt közszemlére tett Aygo X prologue tanulmányautó előrevetítette, hogy szabadidő-autóvá alakul a japán márka legkisebb típusa.
Tavaly novemberben leplezték le az elődjénél 235 mm-rel hosszabb (3900 mm), 125 mm-rel szélesebb (1740 mm) és 90 mm-rel nagyobb tengelytávú (2430 mm) szériamodellt, ami a Toyota New Global Architecture (TNGA) GA-B padlólemezére épül.

Érdemes megjegyezni a vászon harmonikatetővel is megrendelhető apró városi járgány kapcsán, hogy immáron 18”-os kerék is elérhető hozzá, csomagtartója pedig 60 literrel 231 l-re nőtt. Az Aygo X hajtását literes, háromhengeres, 72 lovas, fokozatmentes CVT-váltóval szintén megvásárolható benzinesre bízták, vegyes üzemben mért fogyasztása – a gyár ígérete szerint – mindössze 4,7 l/100 km.

Alapfelszereltség a kamerával és radarral együttműködő Toyota Safety Sense rendszer, emellett nappali és éjszakai gyalogosfelismerés, kanyarodás közbeni ütközést megelőző program, adaptív sebességszabályozó, sávkövető asszisztens és vészhelyzeti kormánysegéd is jár az Aygo X-hez, amelynek alapára 4 590 000 Ft.