Évindító ülést tartott a Magyar Autóklub Országos Elnöksége, ahol szóba került többek között, hogy eredményesen lépett fel az egyesület a károkozói pótdíjak alkalmazásával összefüggésben.
Mint ismeretes, a MAK kezdeményezésére az Alapvető Jogok Biztosa a 2020-as évre vonatkozó vizsgálatában megállapította a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) díjak bonus-malus rendszerével összefüggő, ún. károkozói pótdíjak jogellenes alkalmazását. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2021. 11. 29-én közleményt adott ki, miszerint 2021. harmadik negyedévében az infláció ellenére 11 százalékkal mérséklődött a budapesti személyautók kötelező biztosítási állománydíja 2020. azonos időszakához mérten. Mindemellett az országos állománydíj is 3%-kal csökkent, amiben szerepet játszhatott az MNB 2020 szeptemberében kiadott körlevele is, melyben a pótdíjak és tarifák felülvizsgálatára szólította fel a biztosítókat.

Bár tavaly szeptember végén az MNB még arról tájékoztatta a MAK Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnökét, hogy a felügyeleti ellenőrzés folyamatban van, így annak eredményei nem állnak rendelkezésre, beszédes, hogy az egyik legnagyobb biztosító a jelentést követően a 2021. január 1. utáni tarifájában egyáltalán nem szerepeltetett károkozói pótdíjat. Mindehhez hozzátartozik, hogy ennél a társaságnál 2022-től ismét megtalálható a pótdíjazás, de már kárgyakoriságtól függetlenül 40%-os mértékkel. Ráadásul ugyanez a vállalat megszüntette azt a szerződéses rendelkezést, mely alapján bármelyik gépjárművel okoz kárt az adott üzemeltető, onnantól kezdve valamennyi gépkocsijára pótdíj számítható fel.