Hírek

Itt az új esztergomi Suzuki

Bemutatkozott az SX4 S-Cross következő nemzedéke, ami jövőre öntöltő hibridként is elérhető lesz.

Múlt hét végén tartoták azt az online sajtótájékoztatót, ahol Toshihiro Suzuki, a japán vállalat első embere leleplezte az újdonságot. Nagyon fontos kocsi ez a márka életében, hiszen a Vitara mellett ő tölti be a húzómodell szerepét, ráadásul az előd nem volt már fiatal, tekintve, hogy 2013-ban lépett a nagyközönség elé. Bár a videóban következetesen teljesen új autóként hivatkoznak rá, nagyon sok mindent elődjétől örökölt, többek között padlólemezét, futóművének java részét és az utastér számtalan alkatrészét.

A C oszlop ablaka az eddigitól eltérő formát öltött, ám a tetőív, a kilincsek helyzete és az oldalajtók üvegei elárulják, hogy az előző S-Crossból indultak ki. A csúcsmodellhez napfénytető is rendelhető

Kétségtelen, hogy roppat látványos az új front- és fenékrész, továbbá jól állnak neki a műanyag borítású kerékjárati ívek, ezzel együtt az oldalablakokon, a külső tükrök helyzetén és a vonalvezetésen tetten érhető, hogy miből indultak ki a tervezők. Fontos, hogy mostantól csak S-Crossként fut a típus, mert – végre – elhagyták az első generációra utaló SX4 elnevezést.

Az elődmodellből érkezik a multifunkciós volán , valamint egy sor kapcsoló és burkolat. Az olcsóbb variánsok fedélzeti rendszeréhez 7, a képen látható csúcsverzióéhoz 9 colos érintőkijelzőt párosítanak

A főbb méretek nem változtak, a tengelytáv továbbra is 2600 mm, ennek köszönhetően tágas lábtér fogadja az utasokat a második sorban. Családi használathoz is megfelel a 430 literes a csomagtartó, és miként arról a világpremier másnapján tartott hazai menetpróbán meggyőződhettünk, az első sorban is remekül el lehet helyezkedni. Ami a hajtásláncot illeti, a Vitarából és az eddigi SX4 S-Crossból jól ismert 1,4 l-es Boosterjet turbómotor 130 lovas változat viszi a könnyű, kiviteltől függően 1,19-1,33 tonnás négykerekűt, mi több 48 V-os, lágy hibridrendszer is segít alacsonyan tartani a fogyasztást. Természetesen továbbra is elérhető Allgrip összkerékhajtás, valamint a hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó helyett bolygóműves, automatikus egységet is belépíthetnek Esztergomban. Jövő év első felétől kezdve teljes értékű, öntöltő hibrid hajtásláncot is választhatunk majd hozzá, melynek lelke egy új fejlesztésű, 1,5 l-es atmoszférikus benzines erőforrás.

Négy felnőtt és egy gyermek helyezkedhet el kényelmesen a kabinban. A Suzukitól megszokott jó összeszerelési minőség és komor színvilág jellemzi az újdonság utasterét

Az új S-Cross GL, GL+ és GLX kivitelben kapható, a kedvezményes alapár épphogy meghaladja a hatmillió forintot. A legolcsóbb változatban is van kombiált érzékelős vészfékasszisztens, sávtartó, sávelhagyás figyelmeztető, táblafelismerő, visszagurulás-gátló, manuális klímaberendezés és tolatókamera, sőt 17 colos könnyűfém kerék, LED-es fényszóró és sebességszabályozó is része az alapfelszereltségnek. A GL+ kiadás felára 400 ezer forint, az automatikus váltóért 600 ezret kérnek, míg az összkerekes S-Crossért legkevesebb 7,23 millió forintot kell fizetni.

Olvassa el további cikkeinket!