Átdolgozott külsővel és belsővel, valamint korszerűsített vezetéstámogató rendszerekkel érkezik a megújult Nissan Qashqai.
Három éve, 2021-ben mutatkozott be a Nissan kompakt szabadidő-autója, melyből eleddig több mint 350 ezer darabot adtak el földrészünkön. Hogy fenntartsák az érdeklődést a 4425 mm-es hosszúságú, 2666 mm-es tengelytávú kocsi iránt, átfogó frissítéssel tették naprakésszé karosszériáját és utasterét.
Mi változott a megújult Nissan Qashqai-on?
Látványos átalakuláson ment át az autó orra, tudniillik teljesen új hűtőrácsot illesztettek rá, melyet az ősi japán páncélok pikkelyeinek mintái ihlettek. Ezenfelül áttervezték a lökhárítót, egyúttal a korábbitól eltérő kinézetű fényszórókat és LED-es nappali menetjelzőket építettek be. Szintúgy új a hátsó lökhárító, ugyanakkor a hátsó fényforrás alakja nem, csak belső kialakítása módosult, így felkapcsoláskor más képet láthatunk, mint eddig.

Ami a kabinbelsőt illeti, a jobban ellátott variánsok a korábbiál szebb és jobb tapintású Alcantara anyaggal örvendeztetik meg az embert. Ilyen szövettel vonják be a műszerfal egy részét, az ajtóbéléseket, a kartámaszokat, a középső tárolókonzol fedelét és a térdet megtámasztó párnákat. Tetszetősebb betétek ékesítik a középkonzolt, illetve a műszerfal és a kesztyűtartó közötti részt. Mindemellett igényesebbek lettek az üléskárpitok, míg a drágább modelleknél a hangulatvilágítási rendszert is átdolgozták.

Továbbra is szerepel a motorkínálatban az e-POWER hajtás, melyben a benzines erőforrás termeli a kerekek hajtásával „megbízott”, 140 lóerős villanymotor működtetéséhez szükséges elektromos áramot. Az e-POWER-rel meglehetősen nagy sikert ért el a japán gyártó, tekintve, hogy 2022 szeptemberi bemutatása óta nem kevesebb, mint 100 ezer ilyen hajtáslánccal ellátott Qashqait és X-Trailt értékesítettek Európában.
Milyen vezetéstámogató rendszereket szerelnek a Qashqaiba?
Annak érdekében, hogy még biztonságosabb legyen a megújult Nissan Qashqai, továbbfejlesztették vezetéstámogató rendszereit. A beavatkozás során korszerűsítették a parkoláskor és városi manőverezéskor hasznos 360 fokos kamerát (Around View Monitor, AVM), mely immáron háromdimenziós képet is képes megjeleníteni. Sőt, az autó vezetője nyolc külső kameranézetből, vagyis szemből, hátulról, oldalról vagy a sarkok irányából is láthatja a kocsit, hogy időben észrevegye a veszélyforrásokat.

Az AVM-et összekötötték mozgásérzékelővel, ami hangjelzést ad le, mikor mozgó járművet, tárgyat érzékel a Qashqai közelében. Új fejlesztés az úgynevezett parkolóhely-memória, ennek segítségével a sofőr elmentheti a jármű számítógépén a gyakran használt parkolóhelyeket. Talán írnunk sem kell, hogy gombnyomásra magától beparkol a Nissan SUV-je ezekre a parkolókra.

Lényeges fejlesztés, hogy átdolgozták a digitális műszeregységet. Ezenfelül a felfrissített Qashqai az első olyan jármű a márka európai választékában, amelyben – a Nissan Connect infotainment rendszer részeként – megjelenik a Google. Ennek keretein belül Google térkép segítségével navigálhat a felhasználó, a Google Assistant programmal pedig nincs akadálya a hangvezérlésnek sem. A most megújult Qashqai továbbra is a Nissan sunderlandi üzeméből jut el az európai piacokra, és hamarosan itthon is felbukkannak az első példányok.