Milánóban leplezte le első sorozatgyártású akkumulátoros elektromos járművét a Suzuki. Az új e-Vitara első példányai előreláthatólag 2025 tavaszán gurulnak ki a cég indiai gyárának kapuján, az európai értékesítés várhatóan jövő nyáron indul.
Majd’ két éve, a 2023 januárjában megtartott indiai Auto Expón láthattuk először a Suzuki eVX nevű tanulmányautót, amiről már akkor sejteni lehetett, hogy a Vitara következő nemzedékének előfutára. Sőt, a japán márka vezetői azt sem titkolták, hogy villanyhajtás lapul a lemezek alatt. Magyarán ez lesz az első elektromos tömegmodell, ami új távlatokat nyithat az eleddig belső égésű modelleket felsorakoztató vállalat előtt.

Természetesen eVX külsejét megannyi ponton módosították, hogy megszülethessen a sorozatgyártású e-Vitara, de így is látványosabb, mint a mostani modellek bármelyike. Az autó a vadonatúj Heartect-e padlólemezre épül, amely könnyűszerkezetes kialakítású, egyúttal elhagyták belőle az alsó merevítőket, hogy több hely jusson az akkupakknak. Érdemes kiemelni, hogy 4275 mm-es hosszával és 2700 mm-es tengelytávjával lényegesen nagyobb, mint a mostani Vitara, így minden bizonnyal számottevően tágasabb hátsó lábtérrel is szolgál.

A belépőváltozatot 144 lóerős orrmotor és elsőkerék-hajtás jellemzi. Emellett készül majd egy szintúgy elsőkerekes, ámde 174 LE-s kiadás, míg a csúcsot a kétmotoros, ALLGRIP-e összkerékhajtással színre lépő átirat jelenti. Ebben a 174 lovas erőforrást egy hátsó tengelyre szerelt, 65 LE-s egészíti ki. Az alapkivitel 49, a két másik pedig 61 kWh kapacitású, lítium-vas-foszfát akkumulátorból nyeri a mozgáshoz szükséges energiát. Ugyan a sajtóanyag nem tesz említést az autó fogyasztásáról, arra tippelünk, hogy nem lesz nagyétkű a villanyos Suzuki, ezért még a kisebbik akkuval is összejöhet a 350-370 km-es hatótáv.
Magyarországon is készül az új Suzuki e-Vitara?
Sajnos túl sok egyéb információt nem árult el friss négykerekűjéről a japán iparóriás. A fentieken kívül mindössze annyi tudható, hogy az első nyomtáv 1540, a hátsó 1545 mm, a szabad hasmagasság 180 mm, míg a fordulókör sugara 5,2 m. Az elöl-hátul hűtött tárcsafékkel, valamint 225/55 R18-as vagy 225/50 R19-es gumikkal ellátott kocsi alsó hangon 1,7 tonnát nyom üresen, a legjobban felszerelt, 4×4-es kivitel tömege pedig eléri az 1,89 tonnát.

Sajnos magyarországi gyártást nem tervez az anyacég. Ám arról már korábban is szó esett, hogy a 2030-ig piacra lépő öt elektromos típus közül egy minden bizonnyal Esztergomban áll majd kerekekre.
A Suzuki elnöke sokat remél az e-Vitarától
A milánói premier kapcsán megszólalt Toshihiro Suzuki, a vállalat elnök-vezérigazgatója is.
– Az e-VITARA az első elektromos modellünk, amelyet körültekintő fejlesztés során hoztunk létre annak érdekében, hogy könnyen használható elektromos járművet biztosítsunk vásárlóink számára. A karbonsemleges társadalom felé vezető úton a vásárlói igényekhez igazodva különféle megoldásokat kínálunk. Ideértve az akkumulátoros elektromos járműveket (BEV), a hibrid járműveket és a sűrített földgáz (CNG) meghajtású járműveket. Az e- VITARA bevezetése jelentős mérföldkövet jelent a karbonsemlegesség eléréséhez. Az új modellünk bevezetését követően az egyes országok és régiók igényeihez igazítva tovább bővítjük elektromos modellkínálatunkat és mobilitási szolgáltatásainkat – mondta el a szakember.