A február elején tartott Retromobile kiállításon mutatkozott be az elektromos Renault R4.
Az egész világon egyre többen tartanak harminc évesnél idősebb hobbiautót, ugyanakkor a folyamatosan szigorodó környezetvédelmi előírások következtében bizonyos országokban nehézségekbe ütközik a koros járművek használata. Meglovagolva a retró divatot, több vállalkozás kifejezetten öreg járművekhez fejleszt átalakítókészleteket, melyeket aztán bárki megvásárolhat, hogy tiszta üzeművé tegye veterán négykerekűjét.

A Renault is partnerségre lépett az R-FIT nevű francia céggel, hogy néhány ikonikus típushoz akkumulátoros rendszert fejlesszenek ki. Első körben az 1961-ben bemutatott R4-eshez, azaz a Bakancsnak becézett kisautóhoz készült el a csomag, ami magában foglalja többek között a kefe nélküli szinkronmotort, a vezérlőelektronikát és a 105 V-os, 10,7 kWh-s lítium-vasfoszfát akkumulátort. Utóbbi 16 amperes, 230 V-os hálózaton keresztül három és fél óra alatt tölthető fel teljesen, a kocsi hatótávja pedig elérheti a 80 km-t.

A kétéves jótállással kínált, Franciaországban bruttó 11 900 euróba, vagyis mintegy 4,7 millió forintba kerülő szett árában benne van a beszerelés költsége. Jó hír, hogy idén ősszel megjelenik a Renault R5-höz kínált szett, és a tervek szerint nem sokkal később a Twingóhoz is elérhető lesz az R-FIT készlete.