Hírek

Alakítsd elektromossá veterán Renault-dat!

A február elején tartott Retromobile kiállításon mutatkozott be az elektromos Renault R4.

Az egész világon egyre többen tartanak harminc évesnél idősebb hobbiautót, ugyanakkor a folyamatosan szigorodó környezetvédelmi előírások következtében bizonyos országokban nehézségekbe ütközik a koros járművek használata. Meglovagolva a retró divatot, több vállalkozás kifejezetten öreg járművekhez fejleszt átalakítókészleteket, melyeket aztán bárki megvásárolhat, hogy tiszta üzeművé tegye veterán négykerekűjét.

Az eredeti töltőnyílásba helyezett csatlakozón keresztül pumpálhatjuk az áramot az akkupakkba. Érdekesség, hogy a villanymotort az autó saját, négyfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltójával házasítják

A Renault is partnerségre lépett az R-FIT nevű francia céggel, hogy néhány ikonikus típushoz akkumulátoros rendszert fejlesszenek ki. Első körben az 1961-ben bemutatott R4-eshez, azaz a Bakancsnak becézett kisautóhoz készült el a csomag, ami magában foglalja többek között a kefe nélküli szinkronmotort, a vezérlőelektronikát és a 105 V-os, 10,7 kWh-s lítium-vasfoszfát akkumulátort. Utóbbi 16 amperes, 230 V-os hálózaton keresztül három és fél óra alatt tölthető fel teljesen, a kocsi hatótávja pedig elérheti a 80 km-t.

Az R-FIT egytucatnyi partnerszervizzel működik együtt, és a szakemberek az autó általános átvizsgálását is megejtik, mielőtt nekifognak a beszerelésnek

A kétéves jótállással kínált, Franciaországban bruttó 11 900 euróba, vagyis mintegy 4,7 millió forintba kerülő szett árában benne van a beszerelés költsége. Jó hír, hogy idén ősszel megjelenik a Renault R5-höz kínált szett, és a tervek szerint nem sokkal később a Twingóhoz is elérhető lesz az R-FIT készlete.

Olvassa el további cikkeinket!