Négy évvel színre lépése után ráncfelvarrást hajtottak végre a német gyártó népszerű kisautójának hatodik nemzedékén.
A beavatkozás során átalakították a lökhárítókat és a lámpatesteket, azonkívül változott a hűtőmaszk és az ötödik ajtó formája is. Fontos technikai újítás, hogy mostantól ehhez a típushoz is megvásárolható a fénydiódás mátrixfényszóró, nem mellesleg a legolcsóbb változatból is eltűnik az analóg műszeregység.

Helyét 8 hüvelykes, színes kijelző veszi át, tetejébe a drágább kivitelekben 10,25”-os LCD képernyőn jelennek meg a legfontosabb adatok. Miként a többi új wolfsburgi modellnél, a Polónál is bevezetik az érintőgombos klímapanelt, sőt továbbfejlesztett kárpitok és módosított díszítőelemek teszik tetszetősebbé a négyféle kivitelben elérhető Polo utasterét.

A 4068 mm hosszú, 2564 mm tengelytávú kiskocsi egyliteres, háromhengeres, benzines erőforrással érkezik, ennek feltöltő nélküli alapváltozata 80 lóerős, míg a turbós kivitelből lesz 95, illetve 110 lovas, mi több CNG-s, azaz földgázhajtású modell is szerepel a kínálatban.