Értesüléseink szerint hamarosan elkészül az a rendelet, ami az új formátumú rendszámokkal összefüggő részletes előírásokat tartalmazza.
A három betűt, illetve számot, egy magyar zászlót és egy nagy H betűt felsorakoztató, korábban használt változat 1990 nyarától kezdve került a gépjárművekre, ez kapott 2004-ben, az uniós csatlakozáskor kék alapszínt, amellett természetesen, hogy a trikolór helyét az EU csillagai vették át.

Bár a Magyar Autóklubot most nem vonták be a jogszabály előkészítésébe, a korábbi esztendőkben több anyagot is véleményeztek szakértőink. Mint ismeretes, 2012-ben felvetődött a területi rendszámok bevezetésének ötlete, ezt a sokmilliárdos költséggel járó intézkedést nem támogatta az egyesület. Véleményünk szerint szóba jöhet a személyhez kötött rendszám, sőt költséghatékony lenne, ha újból kiadnák a forgalomból véglegesen kivont párosításokat. Jóllehet, ez utóbbi annak ellenére csak ideiglenes megoldás, hogy jelentős tartalék van a rendszerben.
Egy ideje sejteni lehetett, hogy változásra készül a jogalkotó, hiszen napjainkban az S-sel kezdődő betűkombinációnál tartunk, s már csak a T-s, a V-s és a Z-s sorozat van hátra, ebből kifolyólag lassan elfogynak a jelenleg alkalmazott elv szerint kiosztható azonosítótáblák. Mi több, a muzeális minősített veterán járművek OT betűjelű rendszámaiból is nagyon kevés kiadható maradt, ezért is indokolt az új változat bevezetése.

A nyilánosságra került minták alapján úgy tűnik, hogy Magyarország áttér a négy betű és három szám összeállításra. A bal szélen futó, uniós zászlót és H felségjelzést tartalmazó kék sáv továbbra is megmarad, újdonság azonban, hogy az első két betű után beillesztik a magyar címert. Rövidesen az is kiderülhet, hogy mi lesz a különleges rendszámokkal, az ügyfelek kérésére legyártott, egyedi változatokkal és a motorok jelzéseivel. Az Autóklub tájékoztatást kért az illetékes minisztériumtól, hogy minél hamarabb megismerhessük a tervezetet, és – indokolt esetben – javaslatokat tehessünk az autósok érdekében. Választ várunk azokra a kérdésekre, hogy mikor jelenik meg a rendelet, milyen ütemezés szerint adják ki az új táblákat, illetve milyen költségekkel számolhatnak a járművek üzembentartói.