Az járműgyártók többsége – hagyományos egyterű helyett – szabadidő-autóval szolgálja ki a nagycsaládosok igényeit. Nincs ez másként a Peugeot-nál, ugyanis a francia márka jó ideje már a 3008-as felhízlalt testvérét, a hét üléssel is megrendelhető 5008-ast ajánlja a soktagú famíliáknak. Írásunk az októberben hazánkban is leleplezett új nemzedékről szól.
E típus most tetőtől talpig megújult, s ettől kezdve – az Opel Grandlanddel egyezően – a Stellantis Csoport villanyautókhoz kitalált, STLA Medum padlólemezére épül. Ebből következik, hogy a 4790 mm hosszú, 1890 mm széles, 1690 mm magas, 2900 mm-es tengelytávú kocsit tisztán elektromos kiadásban is gyártják majd, ráadásul egyből háromféle kivitelben.

A belépő változat egymotoros, 210 lovas, a következő szint szintén egymotoros, ámde 230 LE-s, míg a csúcsot egy kétmotoros, összkerékhajtású, 320 lóerős modell jelenti. A cég azt állítja, legkedvezőbb esetben akár 660 km-es hatótáv is összejöhet a delejessel, melynek leggazdagabban felszerelt kivitelét 98 kWh-s aksival szállítják. Bár a Peugeot komolyan készül a teljes elektromos átállásra, számít a belső égésű motorok híveire is, ezért az 5008-asból gyártanak 48 V-os öntöltő és plug-in hibridet, előbbi 136, utóbbi 195 LE-t küld a kerekekre.

A kabin leglátványosabb eleme a műszerfal bal szélétől a közepéig húzódó, hajlított, 21”-os Panoramic i-Cockpit elnevezésű kijelző, ami a jobban felszerelt modelleket gazdagítja. A hatféle színben elérhető oroszlán használatát 11 kW-os vagy 22 kW-os, háromfázisú töltő, természetes beszéden alapuló hangfelismerő, továbbá nem kevesebb, mint 40 vezetéstámogató és biztonsági berendezés teszi élvezetessé. Az enyhe hibrid alapkivitel 13 690 000 forintba kerül, a legolcsóbb villanyváltozatért 20 290 000 forintot fizethet a vevő.