Nyilvánosságra hozták az ADAC által készített téligumi-teszt 2025-ös eredményeit. A német autóklub összesen 31 modellt vett górcső alá a 225/40 R18-as méretosztályból, közülük mindössze hat szerepelt jól, 11 pedig elhasalt a megmérettetésen. Lássuk az eredményeket!
A szervezet szakemberei prémium gyártmányokat, ár és minőség alapján középkategóriába sorolható típusokat, valamint kifejezetten olcsó darabokat is kipróbált. Az eredmények roppant tanulságosak, hiszen kiderült, hogy vannak olyan abroncsok, melyekkel nem biztonságos közlekedni havas, jeges, nedves vagy éppen száraz utakon. Még mielőtt rátérnénk a szégyenpados társaságra, jöjjenek a legjobbak, azaz az ajánlott köpenyek!

Az élmezőnyt a Goodyear UltraGrip Performance 3, a Michelin Pilot Alpin 5, a Bridgestone Blizzak 6, a Dunlop Winter Sport 5, a Hankook Winter i*cept evo3 W330 és a Continental WinterContact TS 870 P alkotja ebben a sorrendben. Ezek egyaránt „jó” osztályzatot érdemeltek, tudniillik nagyon kiegyensúlyozottnak mutatkoztak minden versenyszámban. Az ADAC külön kiemelte a Goodyear kiemelkedő fékteljesítményét, továbbá jeges és nedves felületen elért eredményeit, illetve a Michelin havon és jégen előadott kiváló produkcióját.
Sok a gyenge képességű köpeny a 2025-ös téligumi-teszten
Miként az ADAC cikkéből és táblázataiból kiolvasható, tíz abroncs „közepes” érdemjeggyel vonult le a pástról. Ezek bizonyos területeken nem remekelnek, ugyanakkor a megvételre ajánlott kategóriába tartoznak. Nem így az a négy modell – a Point S, a Firestone, a Maxxis és az Apollo egy-egy terméke –, amely csupán „elégségest” érdemelt, mivel ezeknél komolyabb biztonsági hiányosságokat tárt fel a teszt.

Hasznos tippek gumivásárláshoz
– Ellenőrizze az abroncs jelölését! Az egyre több országban már csak az Alpine (három hegycsúcs + hópihe) jellel ellátott példányokat fogadják el téli mintázatnak. Igaz, ennek megléte nem garancia arra, hogy az adott gumi remekel havon, jégen vagy latyakban
– Mérje fel, hogy milyen gyakran autózik havas vagy jeges felületen! Ha csak alkalmanként, kevésbé jó abroncsokkal vagy négy évszakos változatokkal is elégedett lehet. Amennyiben viszont sokat közlekedik téli útviszonyok közepette, szavazzon a drágább, de színvonalasabb gyártmányokra!
– A választás során ne csak az abroncs ára, hanem élettartama, kopása, üzemanyag-fogyasztásra gyakorolt hatása is számítson! Hosszú távon egy jobb képességű gumi kevesebbe is kerülhet!
– Vásárlás előtt olvassa el az aktuális teszteket, fórumokat! Könnyen lehet, hogy 4-5 éve még jól muzsikált egy adott típus, de egy mai vizsgálaton már nem venné fel a versenyt az újabb, korszerűbb papucsokkal!
A már említett tizenegyes mezőnybe, vagyis a bukottak társaságába tartozó gumikról pedig mindenkit lebeszélnek a német klub munkatársai, ugyanis általános minőségük és téli tulajdonságaik is hagynak kívánnivalót maguk után. Így például a CST Medallion Winter WCP1, a Petlas SnowMaster 2 Sport és a Nankang Winter Activa 4 szinte nem is tapad hóban, a Landsail Winter Lander havas úton, az Evergreen EW66 pedig jégen fékezéskor hozhatja rá a frászt az autó vezetőjére.

