Autó Felszerelések

ADAC gyerekülésteszt – mutatjuk a 2024-es eredményeket!

Német társklubunk 17 autós gyerekülést vett górcső alá ősszel elvégzett vizsgálatán, közöttük babahordozók, többcélú változatok és óvodáskorú csemetéknek kifejlesztett eszközök is feltűntek. Lássuk az ADAC gyerekülésteszt 2024-es eredményeit!

Az ADAC – az osztrák ÖAMTC-vel karöltve – éppen tíz éve dolgozta ki feltételrendszerét, amely alapján megvizsgálja az ülések biztonságát, ergonómiáját, kezelhetőségét, illetve azt, hogy előfordulnak-e a csemeték egészségére káros anyagok az egyes gyártmányokban. Nos, éppen ez utóbbi területen mutatott gyengeségeket a Graco Snuglite Graco Snuglite i-Size tudniillik határérték feletti mennyiségű formaldehidetet találtak kárpitszövetében, márpedig egy ez különösen rákkeltő anyag. Roppant kellemetlen ez, mivel a Graco a legolcsóbb ülés a tesztben, és kifejezetten jól szerepelt a biztonsági próbákon. A szakértők nem dönthettek másként, kényetlenek voltak elégtelenre osztályozni ezt a bébihordozót.

Évről évre megannyi biztonsági eszközzel végez ütközési próbákat a legnagyobb német autóklub. Ha kíváncsiak a korábbi eredményekre, látogassanak el a szervezet honlapjára, ahol minden információt megtalálnak a tesztekről! Fényképek forrása: ADAC

Négy ülés közepes osztályzattal zárt, közülük a Maxi Cosi Rodifix M szintén a magas károsanyag-tartalom okán szorult hátrébb, a Britax Roemer Baby Safe Base és a Joie i-Bold Joie i-Bolda a biztonság terén volt gyengébb, míg a Cosatto All Cosatto All in All Ultra 360 Rotate i-Size a biztonság és a kezelhetőség versenyszámban nem bizonyult elég meggyőzőnek.

Melyek a legjobb gyerekülések?

Összesen 12 gyártmány kapott „Jó” osztályzatot, közülük kiemelkedik két babahordozó, a Thule Maple Base Thule Maple + Alfi Base és a Doona i Base Doona i + Doona i Isofix Base, ezek kiegyensúlyozott teljesítményüknek köszönhetően 1,6 és 1,7 ponttal zárták a megmérettetést. Érdemes külön kiemelni a Doona autós gyerekülés különleges megoldását, mégpedig, hogy a szerkezettel egybeépítettek egy speciális, kinyitható alvázat, ami kerekeket rejt magában. Ilyeténképpen ez nemcsak egy ülés, hanem egy babakocsi is, ami különösen jól jön, ha bérautóval, taxival közlekedünk, illetve, ha nem fér be teljes értékű babakocsi autónk csomagtartójába. Igaz, az ADAC munkatársai felhívják rá a figyelmet, hogy a ferde üléshelyzet okán a Doona csak rövid utakra (bevásárlás, játszóterezés stb.) használható babakocsiként.

Mindenkinek azt javasoljuk, hogy az ülés megvásárlása előtt a boltban vagy – ha lehetőség van rá – az üzlet parkolójában próbáltassák ki gyermekükkel a kiválasztott biztonsági eszközt. Könnyen előfordulhat, hogy az adott darab nem megfelelő a testalkatához, ezért másikat kell nézni. Okvetlenül gyakorolják a beszerelést is, mert megtörténhet, hogy a minden szempontból megfelelőnek ítélt darab egyszerűen nem fér be az utastérbe. Manapság már a legtöbb ülés isofixes, ám a régebbi autókban sokszor nincs ilyen rögzítőrendszer. Az ADAC külön kiemeli tájékoztatójában, hogy utólagos Isofix-készletet csak abban az esetben szabad beépíteni a négykerekűbe, ha a járműgyártó által jóváhagyott, az adott típushoz tervezett alkatrészről van szó.

Olvassa el további cikkeinket!