Megérkezett hazánkba az Ioniq 5, a Hyundai elektromos modellsorozatának nemrég piacra dobott üdvöskéje. Kipróbáltuk az ígéretes újdonságot.
Főszereplőnk az akkumulátoros típusokhoz kifejlesztett, moduláris E-GMP padlólemezre épül. Ötletes, hogy a tervezők a Hyundai első sorozatgyártású modellje, a ferdehátú Pony formájából indultak ki a karosszéria megalkotásakor, jóllehet a 3000 mm-es tengelytáv okán roppant szokatlan arányokkal dicsekszik a 4635 mm-re nyúló jármű. Érdekesség, hogy az utastér kárpitjainál újrahasznosított PET-palackot, növényi alapú fonalat, természetes gyapjúfonalat, növényi cserzésű bőrt és a növényi alapú biofestéket egyaránt felhasználtak.

Kétféle, 58 kWh-s és 72,6 kWh-s akkumulátorcsomagból választhatnak a vevők, kapható hátsókerékhajtású és összkerekes kivitel is. Előbbi 170 vagy 218, utóbbi 235 vagy 306 lovas teljesítménnyel rendelhető, a próbán a hátsókerekes izmosabbik változatát nyüstöltük. Szimpatikus, hogy ezzel is nagyon dinamikus, szinte ülésbe préselős gyorsulási élménnyel ajándékozza meg az utasokat.

A Börzsöny rossz minőségű, kátyús erdei útjain is meglepően ügyesen mozgott az elöl MacPherson, hátul multi-link, azaz többlengőkaros felfüggesztéssekre támaszkodó, 19 colos kerekekkel felszerelt kocsi, mindemellett rugozására sem lehetett panaszunk. A kabin elöl-hátul hatalmas, hórihorgas utasok is kényelmesen elférnek mindkét sorban. További részletek az Autósélet december elején megjelenő 2022/1. számában.