Múltidéző Riport

Egyszer volt Lepencén hegyiverseny…

A hetvenes évekből kezdve pezsgő autósportélet alakult ki hazánkban, melyben elvitathatatlan érdemei voltak a Magyar Autóklubnak, mint a terület egyik megkerülhetetlen szereplőjének.

Ekkortájt egyre több raliversenyt rendeztek az országban és 100-150 fős mezőnnyel zajlottak a mára szinte teljesen elfeledett hegyiversenyek. Utóbbiak között említést érdemel a Dunakanyar autós hegyiverseny IPV Kupa ’84 névre keresztelt futam, amit a nem sokkal korábban épített, 1116. számú, Lepencét Szentendrével összekötő úton rendeztek.

A lepencei rajttól mintegy négy kilométerre található ez a látványos visszafordító. Előtérben – a már égi versenypályákon autózó – Nagy András és csodaszép Skoda 130 RS-e. A Budapesti Volán színeiben induló pilóta számos sikert ért el a cseh márka különböző típusaival

A rengeteg nézőt vonzó viadalt sajnos egy szörnyű versenybaleset szakította félbe: a második felfutáson Szabolcsfi Péter Ladája irányíthatatlanná vált, és a közönség közé csapódott, többen meghaltak, rengetegen megsérültek. Ezután a futamot lefújták, és a következő években sem rendezték meg. Képgalériánkban az Autósélet fotoriporterének felvételeiből válogattunk ki néhányat, ezzel is emléket állítva a tragikus sorsú eseménynek.

Kotán László és a kiszélesített, egy darabban levehető, műanyag orrpanellel „megvadított” Morris Mini Cooper. Évekig használta a saját maga építette kocsit, és mindig kategóriája legjobbjai közé tartozott
Harkányi László komoly teljesítménynövelésen átesett Lada 21011-esével. A pécsi menő később Formula Easterrel ért el jó eredményeket hazai és nemzetközi pályaversenyeken
A B csoport 9. géposztályában 11 Trabant indult, velük kellett felvennie a küzdelmet Szabó Györgynek és a Polski Fiat 126-nak. A szélesítés és a gyárinál izmosabb motor igazi csemegévé tette a lengyel minit…
A hódmezővásárhelyi Hódgép csapatának Trabantja, melynek volánjánál Várhegyi Sándor ült. A jellegzetes csíkozású fenevad motorját a híres, kelet-német konstruktőr, Helmut Assman készítette, nagyjából 60 lóerőt adott le
Vajvoda Sándor, a nógrádi autósport kiemelkedő alakja saját építésű Skoda S110-esével fordul az egyik kanyarban. A 2020-ban elhunyt pilóta raliban, ralikrosszban és hegyi kategóriában is otthonosan mozgott
Ranga László a Gruppe2-es, állami Ladával. A 44 évesen, 2001-ben meghalt sokszoros magyar bajnok a rali mellett hegyi sorozatokban is rengeteg kupát emelt a magasba

Olvassa el további cikkeinket!