Bemutató

Hozza a formáját – itt az új Ioniq 5

Megérkezett hazánkba az Ioniq 5, a Hyundai elektromos almárkájának nemrég piacra dobott, friss modellje. Kipróbáltuk az ígéretes újdonságot.

Főszereplőnk az elektromos járművek részére alapított Ioniq márka úttörője, mely az akkumulátoros típusokhoz kifejlesztett, moduláris E-GMP padlólemezre épül. Ötletes, hogy a tervezők a Hyundai első sorozatgyártású modellje, a ferdehátú Pony formájából indultak ki a karosszéria megalkotásakor, jóllehet a 3000 mm-es tengelytáv okán roppant szokatlan arányokkal dicsekszik a 4635 mm-re nyúló jármű. Érdekesség, hogy az utastér kárpitjainál újrahasznosított PET-palackot, növényi alapú fonalat, természetes gyapjúfonalat, növényi cserzésű bőrt és a növényi alapú biofestéket egyaránt felhasználtak.

Kevés szélzaj hallatszik be menet közben, sőt a keskeny A oszlopoknak és a meredek szélvédőnek hála jó a kilátás az Ioniq 5-ből. A rendszám alatt elhelyezett légrostély a képen zárva van, de kinyílik, ha az akksik vagy a hajtáslánc hűtése ezt megkívánja

Kétféle, 58 kWh-s és 72,6 kWh-s akkumulátorcsomagból választhatnak a vevők, kapható hátsókerékhajtású és összkerekes kivitel is. Előbbi 170 vagy 218, utóbbi 235 vagy 306 lovas teljesítménnyel rendelhető, a próbán a hátsókerekes izmosabbik változatát nyüstöltük. Szimpatikus, hogy ezzel is nagyon dinamikus, szinte ülésbe préselős gyorsulási élménnyel ajándékozza meg az utasokat.

Fehér és fekete hátterű is lehet a képernyő, ami minden lényeges információt közérthetően jelenít meg. Rengeteg hasznos kacattartó veszi körbe az utasokat, ráadásul USB-s fedélzeti töltőből sincs hiány. Meglepő, hogy nincs márkajelzés a volán közepén

A Börzsöny rossz minőségű, kátyús erdei útjain is meglepően ügyesen mozgott az elöl MacPherson, hátul multi-link, azaz többlengőkaros felfüggesztéssekre támaszkodó, 19 colos kerekekkel felszerelt kocsi, mindemellett rugozására sem lehetett panaszunk. A kabin elöl-hátul hatalmas, hórihorgas utasok is kényelmesen elférnek mindkét sorban. További részletek az Autósélet december elején megjelenő 2022/1. számában.

Olvassa el további cikkeinket!