Hírek

Ősztől kapható a Citroën első üzemanyagcellás modellje

Folyamatosan fejleszti tiszta üzemű modelljeinek kínálatát a francia márka. Legutóbb az üzemanyagcellás ë-Jumpy Hydrogennel jelentkeztek, ez több mint 400 km-es hatótávolsággal kecsegtet, ráadásul kevesebb mint három perc alatt feltölthető a tiszta üzemanyaggal.

A nemrég bemutatott Ami Cargo és a hidrogénes Jumpy. Utóbbi kasztniját és futóműveit a márka SevelNord nevű üzemében szerelik össze, majd az üres kocsiba a Stellantis csoport kutató- és fejlesztőközpontjában, a németországi Russelsheimben építik be a gépészetet

Jelenleg két márka, a Hyundai és a Toyota forgalmaz Európában üzemanyagcellás személyautót, s a Citroën lesz az első, mely ilyen hajtásláncú kishaszonjárművel lép színre. Tegyük hozzá, a cég eltökélte, hogy szinte teljes kishaszonjármű-sorozatát „villamosítja” 2021-re – az Év haszonjárműve díjjal jutalmazott ë-Jumpy már megrendelhető, a My Ami Cargo, ë-Berlingo Van és az ë-Jumper a közeljövőben lesz elérhető.

Az ülések alatt elhelyezett akkumulátor lassítások során is delejhez jut, és – a megfelelő töltöttségi szint biztosítása érdekében – a cellák által termelt áramból is részesedik. Sőt – kábel segítségével – az elektromos járművek töltőállomásain is képes áramot vételezni

Az hidrogénes modell érdekessége, hogy a pluszként beépített alkatrészek nem csökkentik a teherbírást. Fontos megjegyezni továbbá, hogy az autó nemcsak a 45 kW-os üzemanyagcellából nyeri a haladáshoz szükséges energiát, mert egy 10,5 kWh-s akkumulátor is része a rendszernek, ami önmagában 50 km-re elegendő árammal szolgálhatja ki a hajtásláncot. Maga az akksi természetesen „besegít” a hajtásba meredek emelkedőn vagy erőteljes gyorsításkor, s abban az esetben is támaszkodhat rá a sofőr, ha menet közben kifogyott a három hidrogéntartály.

Olvassa el további cikkeinket!