Felettébb hasznos fejlesztéssel hívta fel magára a figyelmet a Magyar Autóklub 1981 februárjában, tudniillik az egyesület könnyűszerkezetes műszaki állomások telepítésébe fogott abból a célból, hogy segítséget nyújthasson a forgalmas utak mentén elakadt autósoknak. Az első szentendrei pont átadása kapcsán megjelent Autósélet cikkből idézünk.
„Az országutak mentén, a turisztikailag legfontosabb négyezer kilométernyi útvonalon, több mint nyolcvan támaszponton helyezkednek el a Magyar Autóklub sárga angyalai, túlnyomórészt a tavasztól késő őszig terjedő időszakban hétvégeken, de több főútvonalon már az év minden napján. A fejlesztési tervnek megfelelően Szentendrén a bevezető út tőszomszédságában megépült az első „fedett” segélyhely, amely valósággal egy mini műszaki állomás. A könnyűszerkezetes támaszpont alkalmas arra, hogy az országúti körülmények között el nem hárítható műszaki hibák egy részének javítását elvégezhessék.”
„A klubtagoknak egyébként is járó díjtalan műszaki elsősegélynyújtást meghaladó munkáért költséghozzájárulást kell téríteni. A szolgáltatásokat azok az autósok is igénybe vehetik, akik még nem klubtagok, ebben az esetben is költséghozzájárulást kell fizetni. Lehetőség van azonban arra, hogy a helyszínen is beléphessenek az Autóklubba, amely esetben az új tag már jogosult a tagságot illető alapszolgáltatások díjtalan igénybevételére.”