Múltidéző

Mini műszaki állomás – ez a jövő?

Felettébb hasznos fejlesztéssel hívta fel magára a figyelmet a Magyar Autóklub 1981 februárjában, tudniillik az egyesület könnyűszerkezetes műszaki állomások telepítésébe fogott abból a célból, hogy segítséget nyújthasson a forgalmas utak mentén elakadt autósoknak. Az első szentendrei pont átadása kapcsán megjelent Autósélet cikkből idézünk.

Nagy sikere volt a szentenderi bázisnak, sok kiránduló autóst húztak ki a csávából a klub felkészült szerelői

„Az országutak mentén, a turisztikailag legfontosabb négyezer kilométernyi útvo­nalon, több mint nyolcvan támaszponton helyezkednek el a Magyar Autóklub sár­ga angyalai, túlnyomórészt a tavasztól késő őszig terjedő időszakban hétvége­ken, de több főútvonalon már az év minden napján. A fejlesztési tervnek megfelelően Szentendrén a bevezető út tőszomszédságában meg­épült az első „fedett” segélyhely, amely valósággal egy mini műszaki állomás. A könnyűszerkezetes támaszpont alkalmas arra, hogy az országúti körülmények között el nem hárítható műszaki hibák egy részének javítását elvégezhessék.”

A spe­ciális segélyszolgálati gépkocsi alkalmas arra, hogy az üzemképtelen és ország­úton nem javítható gépkocsit a segély­szolgálati állomásra vontassa. A segélyhely diagnosztikai berendezés­sel is rendelkezik és ugyancsak a közle­kedésbiztonság érdekében műszeres fényszóró-beállítást is végeznek.

A műszaki hibák elhárításán túl különböző javítási feladatokkal is megbízhatták a mini állomások szerelőgárdáját

„A klubtagoknak egyébként is járó díj­talan műszaki elsősegélynyújtást megha­ladó munkáért költséghozzájárulást kell téríteni. A szolgáltatásokat azok az autó­sok is igénybe vehetik, akik még nem klubtagok, ebben az esetben is költség­hozzájárulást kell fizetni. Lehetőség van azonban arra, hogy a helyszínen is be­léphessenek az Autóklubba, amely eset­ben az új tag már jogosult a tagságot illető alapszolgáltatások díjtalan igénybe­vételére.”

Az „első fecskét” ebben az évben még néhány követi. Ilyen segélyállomas épül a 3-as úton Kápolnán, az 5-ös úton Dabason, Kecskeméten és Kisteleken, ezen­kívül az M7-es autópályán, Budaörsnél. Az Autóklub műszaki fejlesztési terve szerint, az anyagi lehetőségek figyelem­bevételével remélhetően egyre több ilyen mini műszaki állomás jelenik meg az or­szágutak mentén a közlekedésbiztonság szolgálatában.

Olvassa el további cikkeinket!