Hírek Teszt

Tesztre fogtuk a jövőbe mutató Honda e-t

Miként azt szakavatott olvasóink tudhatják, a Honda mindig is nagy hangsúlyt fektetett a kísérletezésre, és számos olyan termékkel örvendeztette meg a vásárlóközönséget, ami paradigmaváltást hozott a járműiparban. Ilyen volt például a tömegeket mobilizáló D-type motorkerékpár (1948) és a környezetbarát CVCC erőforrás (1971), de említhetnénk a világ első autós navigációját (Honda Electro Gyrocator, 1981), no meg a hibrid autózást megalapozó Honda Insightot (1999) is.

Látványos és egyedi a Honda e, mindenki mosolygott, aki megpillantotta. A 154 LE-s motor Normal és Sport üzemmódban is remekül húz, de az átlagosan mérhető 16-18 kWh/100 km-es fogyasztás könnyedén 30 kWh/100 km-ra ugrik a nagy gázadásoknál (fénykép: Kovács Zsigmond)

A márka szakemberei természetesen napjainkban sem pihennek, sőt ahogy az ASIMO névre keresztelt humanoid robot és a HondaJetként megismert sugárhajtású repülő bizonyítja, továbbra is gőzerővel folynak a fejlesztések. Ennek az innovatív gondolkodásmódnak köszönhető a Honda e is, melynek Advance változatát szerkesztőségünk is elvitte egy hosszabb próbakörre, a részletes teszt az Autósélet 2020/8. számában jelent meg.

Ne kutakodjon feleslegesen információk után, inkább lépjen be a Magyar Autóklubba, és kapja kézhez a klubtagoknak készülő Autósélet magazint! Prémium kiadványunk exkluzív összeállításaiból mindent megtudhat a mobilitás fejlődésének lehetséges irányairól, az akkumulátorok élettartamáról, illetve a hatékony töltési módokról.

Olvassa el további cikkeinket!